lördag 12 februari 2011

Dag 42

I går var jag utslagen och deprimerad. I dag vaknade jag med migrän. Är det min kropps sätt att säga att jag inte är redo att åka tillbaka till Sverige?
Oklart, men jag känner mig nog ändå ganska redo.
I dag är sista dagen i Curitiba och jag och min syster ska göra manikyr, därefter äta stor köttlunch och sedan ska jag testa en brasiliansk vaxning, jag är trots allt i Brasilien.
Därefter är det avskedsfest för mig hos en av kusinerna och ja, sen sover jag för att tidigt i morgon bege mig mot Rio.
På plats i Rio ska jag försöka hitta ett ställe på flygplatsen där jag kan lämna min väska, har nämligen 14 timmars väntetid på flyget till Sverige. Tänkte åka till beachen och träffa gotländska Emma och därefter hälsa på min Rio-familj, innan jag beger mig mot flygplatsen igen och laddar för ett nytt 12 timmarsflyg, fem timmars väntan i Paris och sen sista två timmarna till Sverige och kylan och snökaoset.
Det återstår att se om jag kommer att blogga mer från Brasilien. Om så inte blir fallet kommer jag att skriva ett sammanfattande "avskedsinlägg" så fort jag kommer till Sverige. Det lovar jag er.

Inga kommentarer: