torsdag 24 februari 2011

Men jag trillar dit ibland

Har den här veckan arbetat på UNT måndag till torsdag. Och sattes i hetluften omgående och har redigerat med ensamt ansvar. Sjukt egentligen. Och stressigt. Men väldigt kul! Trodde inte att jag skulle tycka att redigering var så kul. Trodde att jag skulle sakna skrivandet. Men det är faktiskt lite skönt med en paus. Och nu är jag ju tydligen reporter också. Typ redan på måndag.
I dag var en sjukt soft dag när jag tittade på skid-VM och blev varm i hjärtat av Marcus Hellners guld och sen drog vidare på lite innebandy som jag liverapporterade. Sen kunde jag åka hem tidigt.
Lämpligt eftersom jag gör comeback i hemtjänsten i morgon (uppgång 06.30...). På ny ort. Ska faktiskt bli kul. Vi får se hur länge jag tycker det. Men det ska faktiskt bli varmare än tio minus i morgon, så det är ju nästan sommar.

Sen blir det en tripp till Norrköping i helgen! Får springa från jobbet för att hinna med tåget, men det blir bra! 90-talsfest väntar i Norrkan och jag ska köra magtröja (!), jag har laddat kameran, men kanske ska råka glömma den...

Nästa helg har jag lovat mig själv att det ska bli släktturné! Längesen jag såg alla.
Det var allt för dagen. Och ja, det är lite mindre blogg nuförtiden. Men i Brasilien fanns det en hel del att ventilera. Nu är det vardag igen. Men jag kommer nog igång snart.

Puss!

Inga kommentarer: