måndag 31 januari 2011

Dag 30

Jag genomgår daglig terapi här. Terapi mot min rädsla för åska och blixtar.
I Sverige hatar jag åska och fyrverkerier och dylikt. Jag tycker det är sjukligt obehagligt.
Här i Curitiba är det åska och blixtar dagligen. Och det är ingen fjuttåska som i Sverige. Blixtrarna lyser upp en hel brasiliansk storstad och åskan får en att tro att det är ett tredje världskrig på gång...
Jag är förhoppningsvis inte rädd för åska längre när jag kommer hem. Jag försöker låta bli att bryta i hop här dagligen, men det går bra.

Ni vet paret jag berättade om tidigare, som bor på gatan. I dag gav jag deras "granne", en äldre tant, kakor. Jag tänker fortsätta med det de kommande två veckorna som jag har kvar här. Jag har lite kakor i väskan redan nu som de ska få. I morgon ska jag nog köpa frukt som är bra för den gravida kvinnan.
Ja, man kan säkert säga att jag inte borde ge dem mat, men nu gör jag det.
I morgon hälsar jag på de stora barnen och ger dem presenter som jag köpte i Sverige.
Och alldeles strax hittar ni bilder på Facebook!

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Ååååh gud vad kul att få se bilder! :D Modig du är som tränar bort din rädsla :) Kram på dig!

felicia lillasyster sa...

hahah jag gör ju inget dumt:D inte än iallafall! puss!