måndag 10 januari 2011

Dag 9

Att gå ut i Rio är kul!
I lördags var vi på ett ställe som heter Lapa som är öppet varje kväll hela sommaren (här är det sommar). Området har typ 40 olika uteställen som man kan gå in till. Eller så hänger man på gatan och köper alkohol från tält, som en enda stor festival hela tiden. Underbart!
Drack capirinha, smakade typ som ren tequila, kostade 12 kronor och motsvarade nog en 8:a.
Fick testa att dansa samba, konstaterade: jag är ett kylskåp.
Fick även en brasiliansk friare efter mig. De är ganska hängivna här, ger inte upp i första taget. I går ringde han två gånger till min värdinnans telefon. Han erbjöd sig att åka till Sverige och prata med mina föräldrar, han lovade att de skulle tycka om honom. Jag hade ju tydligen en så fin personlighet, även om vi bara pratat i fem minuter och inte ens talade samma språk...
Kanske skulle träffa hans mamma för att se vad för gener han har att erbjuda några framtida döttrar...
Eller inte, han verkar ha fattat dissen nu.

Jag älskar isglassen som de har här och mango är min nya favoritfrukt. I min familj har vi mjölk i form av pulver och sötningsmedlet är flytande.

Mina brasilianska novelas fortsätter att vara underhållande även om det inte händer så mycket. Det får mig dock att fundera på vad som händer i Våra bästa år därhemma.
Jag drömmer mycket om Sverige, därför kan jag vakna upp med hemlängtan, men ju längre dagen går, desto mer inser jag att jag verkligen njuter av tillvaron här.

I dag gjorde jag och Emma beachen igen och jag brände mig på nytt efter att huden faktiskt tappat den röda tonen. Men nu goes jag kräfta igen.
Om två timmar ska jag bege mig mot Leblon för en konsert med samba blandat med funk, jag gillar verkligen musiken härnere! Den ska jag också lyssna på när jag kommer hem, Mariana - värdinnan har lovat att försöka bränna en bland-skiva åt mig.

Det var allt för i dag!
Tchau!

3 kommentarer:

Josephine sa...

Oj! Akta dig för de brasilianska pojkarna!

Sandra sa...

Solskyddsfaktor 50 therese, 50!!

U. sa...

Du kanske kommer hem med en ny man ! ;) haha. Smörj in dig ordentligt med solskyddsfaktor och sköt om dig där borta!! Puss