söndag 30 januari 2011

Dag 29

Jag har spenderat helgen i ett hus vid en strand med pool.
I går var det massvis med sol och jag fick tillbaka lite av min Rio-bränna.
Har träffat på ytterligare en drös med kusiner och det var trevligt.
Vid halv ett-tiden natten till i dag öppnades champagnen och vi spelade "ölspelet" Sueco (svensken).
Ett välkänt alkoholspel här i denna brasilianska stad som alltså är döpt efter Sverige. Det är precis som de ölspel vi spelar i Sverige med kortlek, fast istället för att ta ölklunkar, tar man vodka-shottar. Nu körde vi mediumleken i går då med champagnen.
Mina underkläder är underhållande för min brasilianska syster. Hon tycker att de är enorma. Jag tror att jag ska ta med mig henne på en shoppingtur med underkläder i sikte.
En annan grej som jag har märkt är att naglar är väldigt viktigt härnere. Min brasilianska syster går till salong och fixar dem en gång i veckan. I dag gjorde vi själva. När jag kommer hem kommer jag alltid att använda nagellack numera.
Annars har jag i dag köpt glass från bilfönstret då vi var fast i en enorm bilkö när alla människor beslutar sig för att åka hem från stranden vid samma tidpunkt.

Och nu lite bilder (en bild eftersom det inte funkar) eftersom Hanna bad så snällt. :)

Therese vid Copacabana första dagen i Rio de Janeiro för nästan en månad sedan.

1 kommentar:

Pokus sa...

Det där är nog ändå min favvobild. Det ser ut som att det där gör dig mycket gott. Vad ska man med sverige till, egentligen? Nu undrar jag om jag har frågat samma sak förut men vad är det du åker resan med och var det dyrt? Du får gärna tipsa om något liknande ^^