torsdag 27 januari 2011

Dag 25

Mina vänner.
Har min blogg blivit tråkig? Vad vill ni veta om min resa? Läser ni ens längre?

I dag var det babysim igen. Och jag känner faktiskt att jag får väldigt bra mammaträning av det här jobbet. Jag kommer att bli en grym mamma, punkt och slut.
Annars har jag ätit brasiliansk råbiff i dag, i mängder och träffat delar av den andra hälften av den här släkten. (Ja, även den här familjen har skilda föräldrar, precis som i Rio.)
Det är väldigt bra för självförtroendet att vara här. Alla säger att man är vacker och söt och trevlig. Men jag funderar fortfarande på varför de inte tittar på sina egna underbara kvinnor.
Jag tror dock att jag gått upp något kilo nu av alla kolhydrater. Men vet ni vad, jag tänker inte bry mig. Eller jo, det kommer jag ju självklart att göra, men jag tänker bry mig mindre än tidigare.

Jag har en förälskelse härnere just nu. Han heter Pedro och är sju månader gammal. Min lilla älskling. Amorzinho.

Och jag har en hel mängd med namn härnere eftersom brassar av någon anledning har väldigt svårt att säga Therese. Ibland får jag den amerikanska varianten "Tiris", men oftast presenterar jag mig som Tereza, eftersom det är det brasilianska namnet. Tereza utvecklas till Terezinha (lilla Tereza). Annars har jag sagt att de kan kalla mig Tess (trots att jag hatar det smeknamnet) men det låter inte lika på brasiliansk engelska, då låter det mer "Teeäzz". Min brasilianska bror kallar mig "Swedish Sister" men för det mesta får jag från alla håll höra "Sueca" (svenskan). Funderar faktiskt på att tatuera "Sueca" efter den här resan, men då kanske jag uppfattas som rasist, eller?

4 kommentarer:

Jennifer sa...

Läser och blir smått avundsjuk :)
Kikar in nästan varje dag men är ruttet dålig p´å att kommentera

Gabriella sa...

Jag är en trogen läsare under din resa :) Jag kikar in varje dag för att se om du skrivit. Jag tycker det är intressant att läsa om hur det går för dig :) Kram

Pokus sa...

gillar det du skrev ang. kolhydraterna ^^ särskilt det ärliga tillägget "men jag tänker bry mig minde än vad jag brukar" (eller hur du nu formulerade det). såklart kommer du att bli en underbar mamma :) Tycker dock du ska vänta och resa några år INNAN du adopterar en portugisisk bebis!

hanna sa...

bilder therese! bilder! =)