torsdag 14 maj 2009

"Ledig"

Okej, jag älskar att vara ledig. Min enda lediga dag den här veckan infaller idag. Helt ledig är den i och för sig inte då jag har ett reportage att skriva, men jag kunde sova tills jag vaknade. Visserligen ringde min telefon vid sju-tiden och väckte mig, de ville att jag skulle jobba, det ville inte jag så jag struntade i att svara. Jag får dåligt samvete, men jag måste faktiskt få vila lite, och reportaget ska in imorgon. Jag lyckades somna om utan problem och klev sen upp vid tio. Eller klev upp, men jag gick och gjorde frukost för att lägga mig i sängen igen, där jag fortfarande ligger. Tillsammans med min dator och reportaget som faktiskt går framåt, sakta men säkert.

Igår började jag läsa på inför Europaparlamentsvalet. Jag ska verkligen rösta. Jag har ju till och med varit i Bryssel och sett hur de jobbar. Det jag gillar med detta val är att man inte måste rösta på parti, utan person. Det går inte att finna ett parti som jag håller med till fullo, men personer är lite lättare. Så just nu lutar det åt att jag röstar på personer från olika partier, och det känns bra. För personer i parlamentet representerar ju partier, men det är inte alla gånger de röstar som sina partier, för först och främst representerar de sig själva.
Och det är ju bra.

Puss!

Inga kommentarer: