fredag 29 maj 2009

Polis polis potatisgris

Nu säger jag till alla poliser som läser den här bloggen att sluta läsa.
Det är nämligen så att jag cyklar utan lyse, nattetid. Nu, två kvällar i streck har jag cyklat förbi två polisbilar. Har aldrig hänt nästan förut. Både gångerna har jag blivit något nervös. Men ingen av gångerna har polisen orkat bry sig. Tack och lov. Onödigt dyrt skulle det kunna bli annars.
Det kanske är läge att köpa cykellampa?
Men det var en jävla tur att ingen polis såg mig cykla i tisdags, full som en kastrull. Hade de stannat mig hade jag förmodligen blivit av med körkortet. Styrfylla = rattfylla liksom.
Aja, nu har jag ätit 100 gram choklad och kan gå och lägga mig och sova lycklig och belåten.

Puss!

4 kommentarer:

isabell sa...

hhah! ett par poliser stoppade mig och kalle en gång. fett läskigt!!
1)Vi hade inte lysen
2)Kalle skjutsade mig
3)Vi hade inte hjälm
4)KARL cyklade typ ute på gatan

tack och lov så talade JAG ut oss ur det hela. tack och lov!

Josephine sa...

Enligt utbildningen jag var på så krävs det att man kör ett motordrivet fordon för att bli av med körkortet, typ gräsklippare eller förslagsvis bil ;)
Så du är lugn. Men för din egen säkerhet sätt en liten hjälm på huvvet nästa gång! Puss!

karin sa...

man blir alltid så nervös när man passerar poliser! speciellt när det finns såna där elaka som han från valborg!
mmm choklad!

Jennifer sa...

Hahaha illa Therese. Men men fyllekvällar som den har nog poliserna bättre saker för sig. Typ jaga knarkarna som tydligen brukar hänga på max hihi