söndag 19 april 2009

The game

Idag har varit en väldigt skön dag. Eftersom jag jobbade igår kände jag att jag kunde unna mig en heldag i sängen, och det har det verkligen varit. Nu är jag förflyttad till soffan.
Den här dagen var verkligen nödvändig. Jag har även fått lite plugg avklarat, så jag ligger bra med inför en återigen hektisk vecka.
Annars är jag för stunden rätt tillfreds. Det finns vissa saker som härjar i huvudet, men absolut mycket mindre än vanligt. Det är skönt. Jag tror att det beror på att jag jobbar mycket. Och inte har supit skallen av mig och gjort saker jag ångrar på ett tag nu. Jag har dessutom, jag vet inte vad det kan vara, funnit min lugna inställning igen. Något som tyder på att jag mår som bäst när jag får stressa.
Dock oroar jag mig givetvis, helt naturligt, över saker som rör mina vänner. Och om saker som kanske rör framtiden. Men för stunden så är jag i alla fall lugn med min nutida tillvaro. Det var längesen jag kände så.
Ett dock till är också att man givetvis alltid har något man klurar över. Idag är det dubbla signaler jag funderar kring. Varför liksom? Fine om man inte vet vad man vill, men många gånger tror jag att folk är jävligt säkra på vad de vill, men tycker om att spela lite. Och det stör mig! Människor är inga spelpjäser.
Men tillfreds är jag i alla fall. :)

Puss!

2 kommentarer:

ulrika sa...

det sista skulle nästan kunna stämma in på mig, samtidigt som det trots allt inte gör det - vem vet ;)

u sa...

ja iof men jag tkr nog det om mig sj :P HAHA