fredag 10 april 2009

Pensionärsgalning

Det känns som att mitt liv kanske kretsar lite för mycket kring pensionärer. Om jag inte jobbar på hemtjänsten så hälsar jag på hos min mamma på äldreboendet där hon jobbar. Eller som idag, då hänger jag en heldag på en daglig verksamhet för demenssjuka. Jag kan inte hålla mig ifrån dem. Men varför skulle jag?
Så många underbara människor som bara försummas för att de kanske inte minns vad det åt till frukost. Min dag på verksamheten var research till ett reportage som jag ska skriva. Men jag kan helt ärligt säga att jag skulle kunna hänga där på fritiden ändå. Jag klickade med en av tanterna. Så mysig. Och jag gjorde en av mina bättre intervjuer med en annan tant. Så otroligt trevliga.
Det är konstigt egentligen, att jag mår bra av att umgås med pensionärer. Egentligen är det ganska så hemskt, många är det väldigt synd om. Men när man kommer till ett sådant ställe som jag var på idag, eller när man jobbar och ser att man faktiskt förgyller deras vardag, det gör en lite lyckligare.

Snart ska jag hem till Vänge en sväng. Imorgon ska jag plocka upp min far och så ska jag köra ut till farmor och farfar, som det var alldeles för länge sen jag såg. Jag skäms faktiskt. Skulle träffa mormor och morfar på söndag också, men jag måste jobba. Jag skäms ännu mer. Jag vill ha tid till min släkt! Men jag får försöka åtgärda det så småningom.
Och nu kom jag på att jag faktiskt har en bärbar dator! Då kan jag ju sitta i solen och skriva. Nu ska jag ut!

Puss!

Inga kommentarer: