tisdag 7 april 2009

Where is your heart

Den frågan kan man verkligen ställa sig. Om jag ändå visste känner jag. Nu pratar vi om mitt hjärta. Jag vill vet vart jag har mitt hjärta. Samtidigt så kanske man inte kan veta det.
Eller jag vet att mitt hjärta delvis befinner sig hos min familj, min släkt och framförallt mina vänner. Vart ens hjärta befinner sig skiftar nog ganska starkt dag för dag. För stunden är hjärtat extra mycket hos en av mina vänner som förlorat en av sina bästa vänner.
Sen är det ju en del av hjärtat som hela tiden söker en andre hälft. En andra hälft som för stunden inte finns. Men ändå vill hjärtat tro det. Eller liksom hoppas det. Det gör det lite jobbigt för hjärnan som vet att det inte finns. Många gånger vinner hjärtat över hjärnan. Och då blir det också ett smärre kaos. Men ett välbehövligt kaos. Den konstanta konflikten mellan hjärta och hjärna kommer alltid att finnas. Tills man finner den som verkligen känns helt rätt. Då grävs stridsyxan ned och det kommer att bli svårt att missa det. Och då vet man. Vart hjärtat befinner sig.

Puss!

1 kommentar:

Jennifer sa...

<3 till dig min vän