måndag 6 april 2009

Top shot

Helgen i Norrköping var bäst! På alla sätt och vis! Men nu saknar jag nästan Karin ännu mer.
Var ju med henne på studentfest och fan vad man blir taggad på att plugga. Det verkar så himla roligt! Man kanske skulle söka något program till hösten i alla fall? Men jag vill hitta det rätta programmet först.

Det mest, vad ska vi kalla det, otippade som hände den här helgen var på tåget hem. Det här är faktiskt helt sinnessjukt fast på många sätt underhållande.
Vad är oddsen att jag hamnar på platsen bredvid ett gammalt krogragg? De oddsen finns inte ens, men det hände i alla fall.
Jag såg inte ens vad det var för person jag satte mig bredvid. Jag bara satte mig och öppnade min chokladkaka. Helt plötsligt frågar min tåggranne: "hur går det med tidningen?". Förstår ni ungefär hur livrädd jag blev!? Det tog en stund att koppla men sen kom jag på vem han var.
En kille som specifikt sade att han skulle ringa eftersom vi "borde träffas över en fika och prata journalistik". Eftersom det var ett krogragg ringde han ju självklart aldrig. Inget jag sörjde, han var trevlig och intressant och så, men man är ju ganska medveten om att man inte kan räkna med något från killar man hittar på krogen. Men i alla fall. Så satt vi där bredvid varandra på tåget hem från Norrköping. Fast jag hatar pinsamma stämningar så istället pladdrade jag på i två och en halv timme om allt och ingenting. Så det blev en trevlig tågfärd ändå.

Jag fick ett "vi hörs" men det vet vi ju alla vad det innebär. :P
Men fortfarande, vad är oddsen för att sånt händer?

Puss!

1 kommentar:

karin sa...

Saknar dig med nu! man blir liksom påmind på det man saknar ännu mer när man träffas en liten stund,
studentliv är sjukt kul:D
och det var otippat det som hände på tåget! xD men sånt är roligt när det händer, blir liksom lite spänning i livet :D