måndag 13 april 2009

Via direkt, kan jag hjälpa till med något?

Jag mår bra av att tvätta. Vet ni varför? På något sätt fungerar det väldigt metaforiskt varje gång. För det första tar jag tag i något och får det avklarat. Sedan ser man bildligt hur smuts kan försvinna med hjälp av lite tvättmedel och genom att snurra några varv i högt tempo. Jag tror att jag snurrade de varven innan jag åkte till Goa. Efter Goa har jag hängt i torkskåpet för att bli helt färdig för bruk. Och någonstans tror jag att jag snart har torkat klart. Eller, rättelse jag tror att jag är torr, redo att användas igen.

Jag vet att gårdagens inlägg kanske egentligen talar emot det, men man kan väl ha en dålig dag, eller hur? Jag tror nämligen att det är så att jag har lite för höga krav på mig själv på den fronten. Det jag kallar passivt skulle nog ganska många andra kalla aktivt. Jag jobbade trots allt igår, promenerade i sammanlagt två timmar och skrev klart en text.

Puss!

3 kommentarer:

karin sa...

Vi alla tar oss nog en svängom i tvättmaskinen under våra liv, vissa gör det nog flera gånger!
Ja du har alldeles för höga krav! du har ju liksom åstadkommit det som vissa inte ens lyckas med under hela livet:D Men som vår vän Håkan skulle ha sagt, "det är inga konstigheter!" för du är ju en så bra människa:D

Kennylito sa...

Therese! Livet är en jävla bra åktur, se till att skratta så mycket du kan på vägen! :D

ulrika sa...

JAAAAAAAAAAAAAA om - ser den hur ofta som helst!!!! älskar michael cunningham!!! Bättre än första filmen, första är lite för mesig :P