torsdag 6 mars 2008

Att göra saker

Min favoritkänsla är när man har gjort saker. Det är därför jag alltid tar på mig en massa saker. Stress och massa grejer är jobbiga under tiden, men hjälp vad stolt jag blir över mig själv när jag gjort klart grejerna. Det är känslan jag måste påminna mig om hela tiden dock, när stressen tar över. I måndags hade vi sovmorgon till elva, jag vaknar halv åtta och är klarvaken. Det är inte bra. Dessa två vakna timmar som jag hade till övers kändes som värsta slöseriet. Eftersom att jag visste att jag hade en stressig vecka framför mig fick jag dåligt samvete för att jag inte använde de två timmarna, men vad kan man göra en måndagmorgon när man inte har något hemma.
Nu är den stressade veckan snart slut och jag har fortfarande massa stress kvar men det känns bra ändå. Jag ligger före med en massa grejer samtidigt som jag ligger efter med annat. Men det löser sig alltid ändå! Ibland funderar jag på att bli stresscoach eller något men inser att min syn på stress kanske är väldigt individuell och inte passar på andras erfarenheter och personligheter.

Puss!

Inga kommentarer: