onsdag 12 mars 2008

TV

Jag kom på att jag borde börja tv-blogga. Sen jag flyttade till lägenheten där det inte finns någon dator har jag hittat tillbaka till mitt tv-tittande. En serie som jag börjat följa intesivt är Greys Anatomy, grymt bra serie faktiskt.
En tv-serie som går på ettan som jag försöker följa är Andra Avenyn. Grymt dålig serie egentligen men den fyller mitt såpa-behov sen Vita Lögner, Nya Tider och Skilda Världar slutade. Gamla kära skådespelare från Vita Lögner kommer tillbaka :)
Det sista avsnittet av Kungamordet gick i måndags, en grymt bra serie som är gjord av samma tjej som gjorde Kronprinsessan. Kungamordet handlar om en blivande statsminister som misshandlar sin fru. Inte bara får man följa hennes upplevelser utan även får man följa en ung muslimsk tjej som vill göra politisk karriärs tillvaro och också se hur det kan gå till i den politiska världen. En serie som jag tipsar om så här i efterhand, borde som sagt ha bloggat om tv lite tidigare.

Puss!

1 kommentar:

Josephine sa...

Jag ångrar att jag inte såg Kungamorde. Jag såg lite grann, men bara i förbifarten, då jag borstade tänderna och min mamma såg den på TV.
Så det var synd, det verkade rätt bra.