söndag 23 mars 2008

Plus tre kilo

En påskhelg är avverkad. En påskhelg = 3 påskägg, fem bitar tårta, påskbuffé x 2, fika, lite mera godis = säkerligen tre kilo mer Therese. Men det gör vi något åt ganska snabbt, till exempel genom kafferep imorgon med massa fika...
Tisdagen inleds med massor, och då menar jag massor av plugg till högskoleprovet tillsammans med Karin. Men sen på tisdagkväll ska påskkilona dansas bort, oj vad taggad jag börjar bli, har inte partat på riktigt sen nyår. Blir dock en pigg och fräsch onsdag så jag måste redigera lite Word och fotbollslandskamp på kvällen. Brasilien står som motstånd, blir en grym match! Vinner gör nog Brasilien med 2-0 eller 3-1. Torsdag ska jag försöka jobba hela dagen så jag kan städa undan lite texter till Enköpingspostens fotbollsbilaga, de ska bli fyra tillslut, men eftersom jag även jobbar på kvällen blir det nog inte jättemycket tid till de texterna. Måste börja styra upp danstexterna som de vill ha i början av april också. Ska försöka redigera lite mera Word på torsdagsmorgonen innan EP också.
Sen är det fredag och då är jag lite ledig har jag bestämt mig för. Kanske börjar planera inför föreläsningsdagen som ska hållas i skolan snart, och förbereda lite frågor till reklambyrån som ska besökas måndagen efter lovet. Lördag och söndag blir heldagar i Enköping.
Ett påsklov som hette duga måste jag säga. Lite annat ska nog hinna klämmas in också, typ vila kanske och träning. Övningskörning borde tas tag i också.

Puss!

1 kommentar:

Karin sa...

Gud vad duktiga ni är som börjat plugga till högskoleprovet. Jag tittade i och för sig på det igår, men det var mer panik än pluggande. Jag har inte kännt mig så dum på länge.