torsdag 6 mars 2008

Upptäckter och minnen

Detta var lite roligt. Jag trodde inte att jag kunde ladda upp bilder här på bloggen, eller jag trodde inte att skulle klara av det. Men det kunde jag visst! Nu blev det bara en random bild, eller egentligen inte bara en random bild. Denna bild är tagen på nationaldagen/Charlottas sjuttonårsdag/dagen då Sverige utklassade Island på Råsunda i fotboll - den 6/6 2007.
Detta är även bilden (om man klipper bort Charlotta) som publicerades för EP härom veckan när de presenterade mig som en ny medarbetare för läsarna. Det är fint att min fotbollströja får vara med där. Jag hade även denna tröja på mig på bilden i årsboken från nian. En tröja med stor betydelse i mitt liv, helt klart! Cykelsemestern sommaren 2006 fick den också följa med på. Många fina minnen kommer fram nu. Kommer ihåg när vi var i Vaxholm och såg Sverige-Paraguay på Annes krog. Vi hade cyklat långt och övernattat en natt på Möja i Stockholms Skärgård och det enda jag hade tänkt på under den tiden var hur jag skulle få se denna match. Vi (Jag, Mia, Jossan, Julia, Jonas, Sandra) åker tillbaka till fastlandet Vaxholm. Äter lite mat (pasta <3) Jag lämnar de andra till disken och rusar iväg till Annes krog där alla fina överklass-djurgårdare befinner sig. Men Fredrik Ljungberg gör ett alldeles underbart mål i sista sekunden och detta hjälper oss att orka cykla hem dagen efter.
Fina minnen, fina stunder, fina fotbollsmatcher.

Puss!

Inga kommentarer: