torsdag 4 december 2008

300

Det här inlägget borde tillägnas något väldigt viktigt, något väldigt underbart, något väldigt betydelsefullt. Detta är nämligen inlägg nummer 300. Man kanske skulle skriva om saker som har med 300 att göra. Vad har med 300 att göra? Eller skulle man göra en lista på de 300 bästa sakerna i mitt liv. Nej, det känns utdraget. Men jag vill att inlägg nummer 300 ska betyda något. (Okej, lite tungt kanske, hur många blogginlägg betyder något, på riktigt?)
Jag tror faktiskt att jag tänker tillägna det här inlägget till några speciella personer i mitt liv. (Känns kanske blödigt, men herregud, varje människa har rätt att vara blödig!)
Utan inbördesordning följer här några människor i mitt liv som betyder!

Karin Hallsten
Du vet att du betyder. Och du behöver veta det. Jag kan säga det en miljonmiljardtusen gånger, det måste verkligen komma fram, du måste förstå det. Vi fann varandra i gymnasiet. Vi kom varandra nära. Vi lärde känna varandra. Nu kan vi prata om allt. Det känns bara otroligt tryggt att ha dig i mitt liv. Vi festar, tränar, träffas, skrattar och gråter tillsammans. Precis som det ska vara. Jag är beroende av dig! Nu är det 135 timmar sen vi sågs senast och jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det är känns verkligen att det är något som saknas.
Karin är en underbar vän, hon är bäst på att lyssna, hon muntrar upp mig, hon finns alltid som stöd. Hon är smart, hon vet vad hon vill. Vi har haft så jävla mycket kul tillsammans under de tre och ett halvt år som vi har känt varandra. Och vi kommer ha så jävla mycket kul tillsammans under de resterande 300 åren som vi känner varandra! Jag avgudar dig!

Malin Beschorner
Du vet också att du betyder. Den här sommaren var vi varit trogna följeslagare. Vi har verkligen kommit varandra närmare det senaste halvåret och jag älskar det! Det här är också en tjej som jag verkligen behöver i mitt liv! Har jag inte pratat med Malin på ett tag känns det som ett tomt hål i magen. Malin är som min dygnet-runt-psykolog. Vi pratar om vad som helst, när som helst, hur som helst. Vi genomlever ångest tillsammans, vi genomlever fylleslag tillsammans. Vem vet hur vissa kvällar skulle ha slutat om vi inte hade haft varandra. Jag tackar Gud (även om jag är tveksam till hans existens) för att jag fått äran att få Malin som vän. Jag tackar Malin för att hon finns! Jag avgudar dig!

Charlotta Fröhammar
Detta är en av mina äldre vänner. Inte i ålder utan i antal år som vi känt varandra. Vi träffades i årskurs tre, på lågstadiet. Vi blev vänner ganska snabbt. Vi är lika på väldigt många sätt. Charlotta har alltid funnits där. Våra liv har vävts samman och det känns väldigt bra att ha haft Charlotta som livspartner under de här åren. Vi träffas kanske inte lika ofta sen vi skildes åt på grund av gymnasiet. Men vi håller regelbunden kontakt. Hörs hela tiden och träffas med jämna mellanrum, även om jag skulle vilja träffa henne oftare.
Jag tror att jag och Charlotta är själsfränder. Vi delar många intressen och vi funkar väldigt ofta på samma sätt. Även om vi också är väldigt olika. Under vår 9 år långa vänskap har vi aldrig bråkat om någonting. Förutom något mjölkglas i matsalen under högstadiet, men det släppte vi ganska snabbt.
Många av mina härligaste minnen involverar Charlotta. När jag och Charlotta är tillsammans kan inget gå fel. Är det något vi är bra på så är det att lösa krissituationer. Det spelar ingen roll vart våra vägar bär, vi kommer alltid finnas i varandra liv. Jag avgudar dig!

Nu ska det tilläggas att jag har många viktiga personer i mitt liv och jag tänkte här lista ett lass med dem. (Ni är lika viktiga, även om ni inte får en förklaring - kom ihåg det!) Jag vill verkligen inte utelämna någon av mina vänner - alla är bäst!
Felicia Kälvemark
Jennifer Meidell
Josephine Appelgren
Julia Jansson
Ulrika Fransson
Linnea Johansson
Mia Westas
Sandra Boman
Karin Lundin
Virve Ivarsson
Isabell Arbil
Hanna Börzsei
Paula Idun
Anna Rosén
Kenny Grip
Nils Wagneius
My Ossianssion
Malin Grääs

Och många, många fler! Är ni onämnda ber jag mycket om ursäkt, ni vet ändå om ni räknas!

Puss!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Söta, älskade och underbara Therese!:) pusspusss vi kommer att umgås för evigt till och med i graven!:D utan dig mår jag inte bra!:)
<3<3<3<3<3<3

Anonym sa...

Du är den finaste som finns! Jag vet inte vad jag skulle göra utan dig och jag kan ärligt säga att jag inte under mina 20 år har haft en kompis som du! Tack! Puss <3

Anonym sa...

aaah! vi får gadda ihop gänget! kanske nässta helg!? =D

Anonym sa...

Aw! Sånt där är alltid gulligt :)

Anonym sa...

VART FAN ÄR JAG NÅNSTANS!?!?!?!?
GRRRRRRRRRRR