torsdag 11 december 2008

Money money money

Varför är man så pengakåt? Så mycket man skulle kunna slita ut sig för några ynka kronor. Jag blir ibland rädd för mig själv och för så många andra som jobbar för mycket. Det som dock känns skönt är att jag kan säga nej till jobb. Idag sa jag nej till att jobba på lördag. Det dåliga i den här historien är att jag mår väldigt dåligt av att säga nej. Jag vill ha pengarna! Men jag orkar inte och då ska jag inte jobba! Så är det bara. Nu är det bestämt, släpp det liksom!
Jag är trött. Det kan vi konstatera. Men I know my limits och därför ska jag satsa imorgon och sen sova ut! Lördag blir återhämtningsdag. Dock behöver jag plugga lite och skriva ett reportage till EP men jag kan i alla fall gå upp efter sex på morgonen. Som jag längtar!
Samtidigt jobbar jag ju inte ens heltid. Man får lite förståelse för typ sin mamma som jobbat heltid inom vården hur länge som helst. Klart man blir trött och grinig liksom.
Man behöver pengar, men inte på bekostnad av ens hälsa.

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

"Man behöver pengar, men inte på bekostnad av ens hälsa". Amen.