onsdag 10 december 2008

How to save a life

Det finns så jävla mycket bra musik som man bara försummar eller bara glömmer bort. Tänk så mycket bra musik det måste finnas som man inte har upptäckt överhuvudtaget. Jag mår nästan lite dåligt när jag tänker på det. Vad går man miste om liksom?
Musik är livsviktigt, minst sagt. För min del går det inte att förklara hur mycket musik betyder för mig. Varje gång jag har en nere-period i mitt liv finns musiken där för att rädda mig. Att jag älskar att köra bil har till stor del med bilradion att göra. Det är frihet att sitta i bilen och vråla till alla uttjatade Rix FM-låtar. Jag är duktig på att lära mig texter utantill men jag är väldigt dålig på att lyssna på vad de faktiskt sjunger. För mig är det sångrösten och melodin som är det viktigaste, eller inte melodin, mer känslan på låten.
Det finns låtar som har Det, det där som gör att man aldrig tröttnar på dem. Jag har flera. Tacka gudarna för att just de låtarna finns säger jag.

Puss!

Inga kommentarer: