söndag 21 december 2008

Mycket att ta upp

Ofta det är julafton på onsdag!? Det går väl inte. Ofta det är 2009 om nio dagar!? Hur gick det till? Vart tog 2008 vägen? Vart tog jullovet vägen? Jag vill ha ett riktigt jullov! Inte bara vara ledig på julafton och juldagen. (Även om det är bättre än att jobba på någon av de dagarna.) Ingen snö är det heller. Hej bitter julnörd säger jag! Och jag har hela fyra julkalenderavsnitt att ta igen och typ 350 julklappar att slå in, men när?! Jag menar, jag skriver blogginlägg när jg borde skriva reportage vilket betyder att kommer att skriva reportage när jag borde titta på julkalendern. Livet är hårt, som jag brukar säga.

UNT vill förmodligen ha mig redan i sommar men vi får se om det de har att erbjuda mig är tillräckligt tillfredställande, men det tror jag. Jag gillade lokalerna och sportchefen och att jobba mycket med webben när nog en jävligt bra erfarenhet även om jag helst av allt bara vill skriva! Kul att de erbjöd sig att prata med chefredaktören på EP, som jag delvis är lite rädd för.

Festade i Stockholm i fredags. Väldigt trevlig fest, massvis med nya människor som alla vara otroligt trevliga de med. Jag gillar att träffa nya människor. Alla nya intryck gjorde mig helt slutkörd så hela lördagen sovs bort, därav ligger jag något back med det mesta. Men man behöver dagar man sover bort. Jag tänker inte gå in i någon vägg, så är det bara!

Det känns som att den här veckans måltider har bytits ut mot choklad, mackor och lussebullar. Tror vi det är bra för hälsan? Men jag är inte hungrig på mat och jag är lat, då känns chokladen som en lättare utväg liksom. Vi får se hur länge det håller.

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hörde av Sofia på mitt jobb att du hade vart och firat henne :) kul :D:D puss