onsdag 24 december 2008

Den enda dagen på året som man vet vad man kan förvänta sig av

Jag är nöjd med min julafton. Den blev i princip precis exakt som vanligt. Som det ska vara! Ett besök till gammelmormor lades till på listan, men det var trevligt. Min lilla kusin är helgalen och det var återigen jag som fick ta på mig tomtemasken.
Nu väntar en juldag hos farmor och farfar. Sen jobbar jag på annandagen, det känns något skumt, ut i skogen för enduro då liksom. Kul? Inte riktigt kanske. Sen jobbar jag även lördag, söndag. Eckerölinjen för nyårsspritköp på måndag, jobba lite på tisdag och sen är det nyår! Den kommande veckan är väldigt upplanerad.

Det är många tankar som lattjar i huvudet just nu. Jag tror att jag börjar göra mig redo för någon slags besvikelse igen. Riktigt löjliga grunder, men så är det. Jag tror att de här känslorna alltid kommer fram när man väl gett sig in på något. Jag tycker inte riktigt om det. Och som sagt, det är löjligt! Men jag vet vad jag vill. Jag vill inte tro på besvikelsen! Så det är bara att se vart det tar vägen.

Puss!

Inga kommentarer: