lördag 3 november 2007

Pinsamt

Nu ska jag beskriva för er vad som är pinsamt. Jag kan kanske tycka att min obsession på Idol-Ola (som var i på Louts igår och jag kunde inte se) är pinsam ibland. Men efter igår har jag fått perspektiv ska ni veta.

Jag och Charlotta var inbjudna på fin avslutningmiddag med Sirius på Hyllan ovanpå Saluhallen. Vi kommer dit och är lite små nervösa, vart ska detta leda. Vi kommer dit och det är värsta röda mattan och grejer. I dörren upptäcker vi att man måste betala garderoben och ingen av oss har pengar. Vi vänder, tar ut pengar och kommer tillbaka. I dörren möter då Lasse Svensson oss. Sirius ägare och Svenssons krogars ägare. Ett riktigt orginal, Uppsalas socitet så att säga. Lite lätt påverkad är han också. En väldigt närgången välkomstkram får man. Lite chockad går vi in, betalar garderob och går in i själva restaurangen. Massa folk, vart ska man ta vägen? vart får man sitta? Har aldrig kännt mig mer felplacerad. De flesta börjar lulla till nu också, både äldre och lagspelarna. Vi hittar sittplatser bredvid ett lass med fyrtioåriga "Västrasidan"-anhängare, det vill säga Sirius huliganer. Lasse Svensson som är "festfixaren" tar mikrofonen med jämna mellanrum och skämmer ut sig varje gång. Det blir karaoke-tävling och lite sexskämt. När det börjades med limbo-dans kände jag och Charlotta att det var läge att gå. Då hade vi iakttagit full medelålders människor i drygt två timmar. Det var pinsamt!
En Ola-obsession är ingenting längre. Bara så att ni vet!

Puss!

Inga kommentarer: