torsdag 15 november 2007

Student -08

Det här blogginlägget har jag tänkt på sen vi blev informerade om att just idag skulle vi prova studentmössor. Jag tänkte, shit vilken känsla, fan vad stört, vad ska man skriva på mössan? Tänk att man snart har tagit studenten.
Men det här inlägget kommer mera bli, jaha big deal, det är typ 200 dagara kvar, jag vill inte tänka på det. Jag kommer inte fatta att jag tagit studenten förrän kanske tre dagar efter eller något sånt, när jag av ren reflex sitter och kollar min rexnet och vill skriva mail till alla fina lärare. Eller när jag vaknar på morgonen och av ren reflex sätter mig vid datorn för att jag vet att det alltid finns någon uppgift att skriva på. Det är då jag kommer att inse att det faktiskt är över med det. Det är då jag kommer att bli förtvivlad, lättad, kluven och nostalgisk.

Puss!

Inga kommentarer: