onsdag 6 augusti 2008

Bara för att

Bara för att jag sitter på jobbet och är inne på min tredje kopp varm choklad och min tredje tekaka från Johanssons bageri.
Bara för att jag numera är förstörd/skadad/beroende och därför skall ta mig till krogen efter jobbet. Tilläggas bör att jag slutar 21.45 och inte är vid krogen förän 23.00 och förmodligen är toktrött, men vad fan!
Bara för att mina kära, helt grymma vänner Nils och Charlotta i denna stund står utanför mitt hus och vill hjälpa mig installera program på datorn och jag är inte hemma!
Bara för att jag de senaste veckorna säkerligen gått upp tre kilo på grund av bakismat och hembesök i Vänge.
Bara för att jag lyssnar på en intervju här på jobbet av en kille från USA som lagt upp en film på youtube som handlar om att shoppa i Enköping.
Bara för att jag har så fyllda sidor att jag nu måste börja prioritera vad som ska med eller inte och det är klurigt!
Bara för att jag nu har bokat tågbiljetter och på måndag tar mig en tripp till Göteborg.
Bara för att jag saknar Karin. (Som töntigt nog inte ens varit borta i en vecka).
Bara för att Sverige förlorade sin öppningsmatch i OS och bara för att Sverige nog inte kan räkna med allt för många bravader alls i Kina.
Bara för att jag nu behöver gå på toaletten och fixa till lite på min kära lilla arbetsplats.

Puss!

Inga kommentarer: