tisdag 19 augusti 2008

Dilemman

Åh vad surt!
Jag ska ut imorgon. Har inte jättemycket pengar. Lyckas bli uppskriven på listan för att slippa betala inträde. Måste jobba. Hinner därför inte till krogen innan listan slutar gälla. Trögt!
Nu är frågan om jag tycker att det är värt att betala hundra spänn för två timmar på BJ. Får känna in känslan imorgon.

Idag fick jag veta att de vill förlänga mitt kontrakt på EP med ett halvår, alltså till i mars. Det är bra, en säkrad inkomst liksom. Nu är grejen att jag har sökt en annan tjänst som är mer attraktiv men jag vet inte om jag får den. Just nu verkar jag ha blivit dissad men jag har inte givit upp hoppet än. Får nog försöka ringa till dem och kolla lite. Men vad jobbigt det skulle bli om jag fick den tjänsten också, och berätta det för folket på EP, speciellt chefredaktören, jag är lite rädd för honom.
Nu börjar det bli dags att välja nation också och jag vet verkligen inte. Plus att jag måste jaga rätt på lite post som förmodligen har hamnat fel som är viktiga för mina studier den här terminen.

Jag har en plan att i och med den här terminen ska mitt liv bli så himla strukturerat och hälsosamt. Jag tror att jag kommer att lyckas. Idag var den första dagen och jag har ätit havregrynsgröt och macka till frukost, tvättat, tittat på OS, ätit äpple och keso till lunch, tittat på OS igen, promenerat, ätit korv med bröd till middag (kan bli nyttigare iofs) och nu är vi här.
Tanken är att jobb, plugg, motion och kanske ett till jobb ska få plats i mitt liv det kommande halvåret. Plus att jag alltid ska ha städat och ska diska efter varje måltid.
Det är inget som kommer kännas stressat så länge man har struktur vilket jag kommer ha.
Jag ska helt enkelt bli snyggare, smartare, rikare och må bättre. Och ha jävligt kul på vägen!
I like it!

Puss!

Inga kommentarer: