onsdag 27 augusti 2008

Ersättningsskyldig?

Jag klarar inte av att bli ersatt. Var på kära Rosendalsgymnasiet igår med Malin och oj vad obehagligt det kändes! På Jo05:s fack stod det numera Jo08. På tisdagsschemat stod det Jo06 överst. Går in i C315 och lyssnar på Tonys och Anders konsthistorieföreläsning och ser en massa 07:or som sitter där och lyssnar intensivt. 07:orna ska alltså göra fanzine nästa termin och det är 06:orna som tar studenten till våren! Det håller inte!!
Känslan när man gick in på skolan var liksom, "jag hör inte hit längre" och ändå ser jag framför mig hur jag går dit varje dag, eller i alla fall någon dag i veckan, bara för att få min dos av Rosendal.
Men det här med ersättning och att bli ersatt. Jag känner exakt samma sak till EP. Om det skulle vara så att jag blir erbjuden en ny tjänst nu på UNT (de borde verkligen höra av sig snart!) så innebär det att de behöver ersätta mig på EP och det vill jag inte. Jag vill vara kvar där också och det känns riktigt pina att det redan finns planer på vad jag ska skriva i vinter. Jag har nämligen inte vågat berätta att jag sökt en ny tjänst. Men jag trodde visserligen inte att jag skulle få någon heller och tills i söndags var jag säker på att jag blivit dissad. Men nu ska de som sagt höra av sig. Men det kommer att bli ett svårt övervägande, mycket svårt. EP-tjänsten passar ju perfekt med mina planer som de är just nu, men UNT kan ge bättre meriter och pengar. Men än vet jag ju inte vad de har att erbjuda så det är som sagt bara att vänta och se.

Puss!

Inga kommentarer: