torsdag 7 augusti 2008

Rosendal the musical

Varför är inte världen med på att livet skulle vara en musikal?
Då skulle till och med de sorgligaste stunderna kännas bra. Och förstå de lyckliga stunderna skulle bli helt exalterande bra!
Jag har ju försökt lite halvtaskigt några gånger i skolan men varför satsade jag inte stenhårt?!
I höst, om ganska kort tid när skolan börjar igen, inte för oss men för alla andra och vi (alla i Jo05 måste haka på) planerar att återigen tälta utanför skolan. Då kanske jag ska komma in på uppropet och få igång alla nya 08:or. Fan! Jo08, hur fel låter inte det?!
Mainsoundtracket i den musikalstunden lär ju lätt bli "Jag ska sakna er så Jo05", bara för att visa för 08:orna att de aldrig någonsin kommer att kunna utkonkurrera oss plus att de även måste veta vilka vi är även fast vi inte är kvar på skolan.
Musikalen inleds med attityd med "Tony (Tommy) tycker om oss (mig)".
Sen måste det bli en låt med lite mer kraft, kanske till och med lite ångest, en powerballad med otrolig känsla liksom. Nu går tanken till "För längre än för alltid" (Svanprinsessan) där det givetvis framgår att vi alltid kommer att ha ett band till Rosendal - vart vi än kommer befinna oss.
Med i den här musikalen ska givetvis ett lite humorstiskt nummer vara med också och då får Hansen och Frederik komma in med sin "Det fanns inga kval - på Rosendal".
Sen tror jag minsann att vi närmar oss upplösningen.
Det är då hela, alla 40 dyker upp, två och två eller tre och tre in till C313 där 08:orna sitter och chitt-chattar. Medan vi kommer in en och en hör man en ukelele hägra i bakgrunden och vi alla visslar när vi går in också. Sist in kommer Boel och Jonas som drar igång sitt. I refränger sjunger vi alla med lite lätt. Sen när vi kommer till delen där låten byggs upp "Nu litar vi på Tony och hans eter" sjunger alla med också. Sen när vi kommer till de sista refrängerna sjunger alla med, Jo05:or, Jo08:or, hela lärarkåren och alla andra som råkar vara i närheten.
"Vi ska sakna er sååååååå Jo05"
Sen för att visa att allt får ett lyckligt slut säger vi alla "Vi ses nästa år med 09:orna" så skrattar vi alla lite lätt.

(Drygt tre timmars youtubande mellan olika klipp gör en inspirerad!)

Puss!

4 kommentarer:

Anonym sa...

klart vi ska tälta, jag är jättepå om jag kan!

Anonym sa...

Om jag är på! Det blir ju bara bäst! :D

Unknown sa...

Therese, du är söt när har du har så udda planer. Söt och udda. Men mest söt.

Anonym sa...

haha åh det där borde du styra upp får lätt med dig hela skolan! alla äslkar ju musikaler!!