fredag 29 augusti 2008

Klart och tydligt

Okej, nu är hösten tydlig igen. Ingen tjänst på UNT men vi ska fortsätta hålla kontakten inför framtiden. Det känns bra måste jag säga. Nu kan jag plugga, gå på nationer och ta körkort precis som jag planerat. Och ta an mig ett till jobb inom äldrevården.
Idag har jag införskaffat den kurslitteratur jag behöver och det kostade 1455 kronor!! Mycket pengar! Jag fyllde ett och ett halv klippkort, vilket gav mig 100 kronor rabatt i alla fall, men ändå! Fast till nästa termin är det ju bara att sälja dem begagnade så får man tillbaka lite förhoppningsvis.

Snart kommer Fiffi hit! Det var länge sen jag träffade den flickan. Charlotta kommer och gör oss sällskap så småningom. Det är bara Tilda som saknas för att vi ska ha en fulländad högstadiereunion men hon åker till London idag och stannar där ett tag. Vi som dock är kvar ska ikväll inviga kårlegen! Första nationsbesöket liksom! Jag är taggad till tusen.
Kul att upptäcka något nytt i Uppsalas nattliv som är ganska blekt annars. Nu är frågan bara vilken nation man ska dra till. Flera alternativ tillkommer hela tiden. Men just nu är det Norrlands tror jag, men det är ju bara att dra runt till alla för att kolla läget. Billigt, billigt!

En liten sak som är värd att tilläggas. Igår var vi och fikade, jag, Karin, Hanna och Jennifer. Och vi köpte två saker i var. Jag har alltid drömt om att beställa två saker, två stora saker. Igår blev det en linnébulle OCH en cheesecake. Det kändes bra!

Puss!

Inga kommentarer: