fredag 28 november 2008

Att bli underkänd

Jag har faktiskt pluggat effektivt i tre timmar. Det är väldigt mycket över förväntan. Har det givit resultat? Det tror jag inte. Jag tror att jag har lite fel studieteknik för just arabiska. Min studieteknik passar allt annat, men inte detta. Ändå känner jag mig inte vidare stressad. Det är en rätt skön känsla att gå och skriva ett prov som man liksom inte riktigt bryr sig om hur det går med.
Jag har aldrig under min skolgång blivit underkänd på ett prov. Under gymnasiet fick jag G vid ett tillfälle (Den sista inlämningsuppgiften i årskurs tre i filosofi). Resten av proven och uppgifterna har utdelat högre betyg.
Det kan vara en bra erfarenhet att bli underkänd någongång vill jag tro.
Under högstadiet var betygspressen som högst, på mig själv - från mig själv. Jag pratade till mig ett omprov för ett prov som jag fick VG- på. Man kan inte påstå att det är friskt på något sätt, VG- är verkligen inte ett dåligt betyg, speciellt inte i NO som var mitt sämsta ämne (enligt mig själv).
Hur som helst, så räknar jag med att inte kunna svara på minst hälften av frågorna på duggan imorgon. Men lika glad för det är jag, men gladast är nog räven.

Puss!

Inga kommentarer: