torsdag 13 november 2008

That's not my name!

Idag var jag hos den mysigaste tanten! Jag ska fan döpa mitt barn efter henne. Majken är faktiskt ett fint namn. (Egentligen får jag inte nämna namnen på de jag går till, men bara genom att säga Majken kan inte ni veta vem hon är.) Så himla härlig! Jag satt kvar hos henne så att jag till och med gick över min arbetstid, haha.
Förut hade jag bara killnamn, vad gäller framtida barns namn alltså. Albin, Adrian och Isak ligger kvar på topp och kommer nog alltid göra. På tjejnamnsidan har det dock varit lite tunnt, men i och med mitt hemtjänstjobb har jag samlat på mig tre namn efter underbara tanter. Vi har Majken, Klara och Rut, eventuellt Anna-Lisa, mina stackars döttrar kommer att få dras med tantnamn, men jag tycker dem är fina. Bra att den framtida pappan inte har någon som helst rätt att vara med och bestämma. Eller, jag ger ju honom ett antal alternativ, det får han ju lov att vara nöjd med.

Puss!

Inga kommentarer: