tisdag 4 november 2008

Kaos två!

Varför vinner aldrig det sunda förnuftet och det logiska tänkandet över det känslomässiga, impulsiva? Jag gick emot en princip och nu känns det helt enkelt inte bra. Ingen grej att egentligen lägga någon vikt på, men som sagt, det känslomässiga är starkt, självständigt och ostyrbart.
Lös och ledig är ett välkänt begrepp i min bekantskapskrets och det har jag tagit till mig ett antal gånger. Ibland funkar det och man kan bara hålla det fysiskt och sen lägga det bakom sig. Men helt plötsligt, vid vissa tillfällen funkar det inte alls. Och det finns ingen logik för när det gäller eller inte. Jag blir galen! Och jag blir frusterad! Ofokuserad och förundrad.
Och hur många gånger det än har hänt och kommer fortsätta hända kan man inte vänja sig. Aldrig vänjer man sig!

Puss!

Inga kommentarer: