tisdag 4 november 2008

Life is life

Fint att jag inte kom ihåg att min syster skulle komma hit idag. Inte lite chockad när jag öppnar dörren och typ snubblar över en okänd väska. Tråkigt att jag verkligen måste plugga och inte kan ägna henne så mycket tid. Men jag tror hon överlever, vi träffas i alla fall.

Idag har jag upptäckt att mina tantsidor kommer till liv, väldigt mycket mer i och med mitt jobb. Senilheten till att börja med. Allt jag har på mig luktar tant. Jag ligger redan nu till sängs och knaprar på skorpor, oerhört mysigt måste jag säga.
Jag är lite trött på livet också. Det är många tanter.
Sen kom det upp för mig att vissa av mina tanter är över 90 år, närmare 100. De har alltså levt fem gånger så länge som jag. Jag har alltså levt en femtedel av mitt liv, det är fyra jävla femdelar kvar, hur länge som helst ju! Helt plötsligt känner jag ingen stress över att åstadkomma något med mitt liv. Nu känner jag mer stress över att det är så lång tid. Fast samtidigt inte. Jag älskar livet och vill aldrig någonsin bli gammal!
Varför pratar jag om att jag skulle vara trött på livet, det ju total bullshit! Jag kan vara trött på vissa saker som händer, men verkligen inte hela livet i sig. Jag tänker aldrig tröttna på livet, så är det bara!

Puss!

Inga kommentarer: