lördag 3 januari 2009

Fokusera

Just nu finns det ingen logik i mitt huvud. Tankar flyger hit och tankar flyger dit. Jag måste passa mig för vissa grejer för att tankarna inte ska flyga helt åt pipsvängen, samtidigt vet jag inte vilka grejer det är jag måste undvika. Plötsligt hugger det bara till och då är det för sent. Samtidigt får vissa grejer mig att må bra för stunden. Vilket känns som smör för själen.
Idag har jag nog bestämt mig. Jag har bestämt mig för något som jag egentligen inte borde ha bestämt mig för, tror jag. Men det är något som säger mig att jag borde göra så. Samtidigt är det nog bara tokstolleri. En galen tanke som jag ändå vet att jag inte ska tro på.
Det är som sagt många tankar som slår mig idag. Kan vara för att jag ligger hemma och inte gör så mycket. Visserligen försöker jag plugga, men det är inte tillräckligt för att inte låta tankarna flyga iväg. Jag borde utsätta mig för aktiviteter som kräver mitt fulla fokus på just den aktiviteten, typ en nära döden-upplevelse eller något. Där jag endast överlever om jag fokuserar på rätt grejer. Låter nästan som en tv-programsidé.
Hur som helst. Jag kommer att överleva. Being ett vrak är inte Tessans grej!

Inga kommentarer: