onsdag 7 januari 2009

The power of writing

Alltså, om jag inte hade haft den här bloggen vet jag inte hur jag skulle hantera vissa situationer. Den senaste tiden har verkligen fått mig att inse att skrivandet är så otroligt viktigt för mig.
Jag skapar texter i mitt huvud när jag börjar tänka för mycket. I mitt huvud skapas klockrena meningar som sätter klarhet på det hela.
Idag mådde jag bra igen när jag vaknade. I drömmens värld hade jag hittat mitt livs kärlek igen. Men jag tror att det ändrades för han snubblade och bröt sin arm och blev som en jävla snorunge och bytte plötsligt identitet helt och hållet tror jag. Men för en stund fanns han där i alla fall. Blond tror jag att han var den här gången. Mitt undermedvetna vill som sagt inte att jag ger upp.
Men nu mår jag sämre än igår. Men jag fortsätter upprepa gårdagens blogginlägg i mitt huvud. Jag kan inte göra något åt den här situationen och därför finns det ingen mening att må dåligt över den.
Jag laddar för fest ikväll istället. Hoppas att jag kan släppa loss lite. Jag tror att jag behöver det. Men just nu gör det lite ont i hjärtat. Och det är lite back to the crime scene ikväll då People var stället där vi träffades och där jag blev dumpad. Men upp i sadeln, snabbt som attan, så får vi se om jag överlever.

Inga kommentarer: