lördag 31 januari 2009

Hate is the feeling!

Varför händer hemska saker samtidigt? Det måste vara en hemsk konspiration, en förfärlig dominoeffekt. På ett sätt är det väldigt jobbigt, mår andra dåligt mår jag dåligt. Samtidigt är det bra för vi kan ta hand om varandra och det fungerar som en terapi i sig. Vi kommer varandra närmre men fortfarande är det tragiskt att folk jag bryr mig om ska behöva utsättas för sådant som de utsätts för. Det är inte rätt.
Fine om man själv utsätts för det, men när alla andra också mår dåligt så blir det jobbigt. Hopplöst. Inte bara hopplöst, nu börjar min hatkänsla faktiskt byggas upp. Varför vill livet behandla min vänner så!?

1 kommentar:

Anonym sa...

livet har sina motgångar men också sina framgångar:D det måste vara jobbigt ibland, det är tråkigt när det händer men man blir oftast starkare och lär sig att handskas med det, som oftast är bra i framtiden så man inte faller lika lätt som första gången,
man får kämpa! och jag tycker det är mer värt att leva om man kämpar än att inte göra ngt alls!
pusssssss my love!