onsdag 14 januari 2009

In the morning

Jag har börjat med en ny rutin. Morgonbloggen. Att inleda dagen med en update har faktiskt börjat bli en vana och känns dessutom bra. Då börjar man dagen med att få ur sig lite så att man sedan kan fortsätta förmiddagen med ett lättat hjärta.
I natt var drömmarna med mig. Eller jag minns ingen av dem men jag vaknade ändå med en neutral känsla i magen. Idag orkade jag dessutom gå upp direkt när klockan ringde, det har inte hänt på länge. Måste vara för att det faktiskt är sol idag!!! Solen kan göra så oerhört mycket.
Och gårdagens besök av älsklingstreåringen kunde inte ha kommit lägligare. Åh säger jag bara! Bolibompa, pannakakor, Kenny Starfighter, sagoläsning och mys, en hejdå-puss och en förfrågan om han får komma hit igen, man smälter ju för tusan!

Och vilken jävla tur att jag igår kom ihåg Helen Sjöholms "Lämna inga dörrar på glänt". Den låten har fungerat vid flera tillfällen, så även denna gång. Jag kan verkligen lyssna på den, gång på gång, på gång, på gång. Och jag mår bara bättre och bättre för varje gång. Ganska hemsk text egentligen men hon i sig är så jävla kraftfull. Och idag så håller jag med texten, till viss del.
http://www.youtube.com/watch?v=phi0U77PCYk

Jag har hittat en ventil i min lägenhet också som har varit öppen vilket förklarar varför det har varit så förbannat kallt här. Det är fortfarande kallt men nu räcker det i alla fall med en tjocktröja. Stackars Isabell som sov här förra onsdagen med vinterjacka och då skedade hon dessutom med Anna, och typ frös ändå! Då är det kallt.

Nu blir det Sjöholm några gånger till, lite frukost och sen ska jag skriva långa utläggningar igen. Denna gång om Sri Lanka. Sen ska vi hälsa på älsklingsskolan! Rosendaaaal, tjalalala, Rosendaaaal, tja lala lala lala!

Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

men gud då måte du ha haft det mkt kallt där i lägenheten ju!!!! xD

Anonym sa...

Hahahha, men det var ju mys ändå;) haha :P men tur att du hittade lösningen till kylan iaf! :D:D ses ikväll darling!