lördag 14 mars 2009

Akta på dig!

Okej, igår var trevligt, men jag blev riktigt otaggad där in på natten. Jag var trött och jag hade PMS. Gå aldrig på krogen med PMS känner jag numera!
Förut har jag verkligen inte ens känt av det, men de två senaste gångerna, herregud vad grinig jag blir. Jag blir hatisk mot alla människor som knuffas och överhuvudtaget står i vägen. När jag inte har PMS bryr jag mig inte. Då är det jag som ibland står i vägen och står det massa andra i vägen väntar jag snällt eller tränger mig före. Men igår fick jag istället bara spader. Så jag gick hem vid ett-tiden. Men det var skönt. Jag ska ju trots allt jobba idag. Köra massa bil. Gå på boxningsgala och titta på innebandy.
Ikväll finns det typ tre olika planer. Alla tre innehållandes massa folk och alkohol. Jag tror faktiskt att jag tänker köpa hem naturgodis och bara ligga hemma och titta på Melodifestivalen. Jag orkar verkligen inte något annat.

Jag hatar att ha PMS. Min inställning till allt blir bara bläää. Jag tycker inte om att vara sån. Jag blir bitter och samtidigt deprimerad. Jag saknar folk som finns och folk som inte finns samtidigt som jag önskar att vissa människor bara kunde försvinna.
Just nu saknar jag någon som skulle skicka sms till mig, som den personen har ältat i flera timmar innan den skickat iväg det. Pirret liksom. Sms med en flörtig baktanke som personen i flera timmar försökt forumlera på helt rätt sätt. Jag vill ha någon som är imponerad över det jag gör och som fascineras av mig. Jag vill vara speciell för någon.
Men istället har jag PMS och jobbar och sliter först oengagerat för att sedan svulla med naturgodis. (Jag känner att mitt nya liv kollapsar något, men det är faktiskt mensperiod.)

Puss!

3 kommentarer:

Anonym sa...

när man har pms så får man vara bitter och svulla! annars klarar man ju inte av det! men det är så skönt när det släpper, man känner av det på en gång och så blir man glad igen:D jag tycker du är speciell och imponeras varje dag över vad du gör:D du inspirerar mig!:) <3
pusss!

Anonym sa...

Jag håller med karin till 110% . Lägg dig framför melodifestivalen ikväll. Måns är ju med:) Ibland behöver man bara vara för sig själv och ha egentid. Frivillig egentid alltså.
Synd att det är så långt till knutby annars kunde du ha kommit hit och slappat med mig och adam. vilket du gärna får göra:) men jag förstår om du inte pallar.
Pusss<3

Pokus sa...

"Jag saknar folk som finns och folk som inte finns samtidigt som jag önskar att vissa människor bara kunde försvinna."

Så väldigt bra sagt! ^^Jag tycker måns är äcklig och älskade låten som vann, men godis och ta det lugnt planen låter bra tycker jag. heja älskling, jag förstår sms-tänket. Ses snart!