måndag 16 mars 2009

Framtida grillor

Idag har varit en tänkardag. Jag vet egentligen inte vad jag har tänkt på. Allt möjligt. Och ett telefonsamtal här på kvällskvisten har gett mig nya grillor i skallen. Grillor om framtiden. Typ redan sommaren. Telefonsamtalet kom från min käre sportchef som menar att jag har semestervik hela sommaren, hur mycket jag vill, på Enköpings-Posten.
Jag har dock andra besked att vänta på innan jag kan nappa på det. Men indirekt så lovade jag honom att vara där i sommar.

Tidigare har jag varit i kontakt med UNT och även varit på intervju på Aftonbladet. (Första gången Aftonbladet-intervjun blir officiell i bloggen, men alla vet det typ ändå redan.)
Jag och UNT skulle hålla kontakten angående sommaren, ingen kontakt har hållits än. Aftonbladet skulle ringa mig under marsmånad, som visserligen bara har gått halvvägs. Men nu vill min sportchef ha besked. Så jag får nog maila och tjata lite på Aftonbladet, om jag inte har fått något vill jag i alla fall veta det med garanti.
Sedan får det nog bli att jag struntar i UNT. De kunde ändå inte ge mig något som innebar jättemycket skrivande, utan mer redigering och webb. Men UNT vill jag gärna ha till hösten, då EP inte har något att erbjuda längre, och för att ha UNT till hösten borde jag egentligen satsa på en tjänst där under sommaren.
Givetvis går Aftonbladet före allt. Men jag kan inte räkna med att jag får något där. Och jag trivs ändå på Enköpings-Posten, och om jag får jobba hela sommaren så innebär det också bra med pengar, och mer erfarenhet, som borde öppna dörrar för UNT och andra framtida satsningar för min del.

Så vi får se helt enkelt. Förhoppningsvis är min sommar relativt uppstyrd redan till nästa vecka.

För övrigt (1) har jag och min syster tittat på gamla filmer från när vi var små. Jag var en vidrig unge vill jag lova! Inte tyst en sekund. Men så kan det vara. Nu är det sällan jag är tyst också, men jag har nog ändå lärt mig att behärska mig något. Ungar som kräver uppmärksamhet varhe hundradel av en sekund är inte roligt att se på film, speciellt inte när det är en själv.

För övrigt (2) så fyller Malin Beschorner 20 år om ungefär två timmar. GRATTIS i förskott till dig älskade kamrat!

Puss!

Inga kommentarer: