fredag 20 mars 2009

Idag är det bittert och ljuvt

Var idag på Ungdomsmottagningen. Det gick helt utan problem. Fick en jättebra barnmorska! Och det gick jättesnabbt. Okej, det känns som en konstig grej att sitta och sära på benen framför en okänd äldre kvinna. Men det var ju över på en och en halv minut. Lätt värt det!
Jag förstår inte varför det ska vara så skräckbelagt. Eller tabubelagt framförallt. Alla går dit någongång, eller alla borde i alla fall gå dit någongång. Det borde vara som med tandläkaren, att man blir ditkallad regelbundet. Man borde i vilket fall inte skämmas för att gå dit!

Nu har jag tryckt i mig fyra hekto godis. Grattis till min hälsa. Men det är faktiskt fredag. Jag orkar inte bry mig. Varför ska jag bry mig?
Jag ska titta på Så ska det låta. Då är jag nöjd. Känns skönt att ha avbokat alla fredagsplaner, för att bara ligga och svälla. Jag sparar mig till nästa fredag. Då blir det party! Bra att ens livsplaner går ut på att planera in party. Nejdå, imorgon ska jag jobba och gå på bandy till exempel. Sen måste jag se seriedebuten av Var fan är min revy! Magnus Uggla i tv igen! Det blir kul! Men nu säger jag adjöken så länge!

MÅNS är med i Så ska det låta!

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha alltid så ska det låta! och du, det ÄR hemskt att gå och sätta sig i.... stolen... .slut ;D