onsdag 4 mars 2009

So live your life

Såg Özz Nujen igår på Kalmars Nation. Han fick mig sannerligen att börja fundera på vissa grejer. Han är smart den killen. Att använda sig av humor för att förmedla viktiga budskap är en succé! Jag vill också förmedla budskap på något fyndigt sätt.

Den här förmiddagen har jag suttit i telefonkö efter telefonkö efter telefonkö. Massa uppgifter om Fredrik Reinfeldt har jag hur som helst fått fram. Lite spännande, men fortfarande ganska tråkigt. Han är en helt vanlig person som gjort lumpen, har ett B-körkort och har studielån kvar att betala.

En jädra massa MTV har det blivit idag också. De varvar mellan typ fyra olika låtar. Men det är fyra ganska bra låtar, så jag klagar inte.
Nu har jag gått en vecka utan godis/kakor/chips/bullar och liknande. Jag är grymt stolt över mig själv. Och jag är inte ens sugen. Eller igår utsattes jag för flera prov och jag klarade alla! Först ville en tant ge mig Snickers, jag tog emot, men de ligger fortfarande i jackfickan! Sen på Kalmars nation åt alla feta chokladtårtan, som jag såg överallt och ville ha, men jag lät bli! Snacka om stolt tjej. Idag blir det ingen motion dock, det är lite dåligt. Men, men. Kroppen får återhämta sig lite.

Puss!

2 kommentarer:

Anonym sa...

det är starkt jobbat att klara sig utan socker!:D det är grymt svårt de första dagarna, sjukt hur beroende man egentligen är av det:P

Unknown sa...

Vafan, missade jag alltså Özz? Åh! Therese, vet du inte att du måste påminna mig om när det händer sådana där coola saker?