lördag 21 mars 2009

Tjugoförsta mars

Varje år samlar man på sig minnesvärda datum. År 2008 var det 14/5, 5/6, 16/7, 11/10, 19/11.
21/3 (alltså idag) är nog en av de första minnesvärda dagarna 2009.
Inte för att jag egentligen har upplevt så jättemycket anmärkningsvärt men det har allmänt varit en väldigt behaglig dag.
Först var det lördagsdisco med Ramadan på jobbet. Det vill säga dunka hög technomusik i hemtjänstbilen och käka choklad. Och jag jobbade i Kåbo, där det alltid är lugnt. Jag fick dessutom sluta en timme tidigare så att jag skulle kunna gå till Bandyfinalen i lugn och ro. Solen sken, fikat var gott, platsen var helt klockren och solen fortsatte skina. En perfekt sportupplevelse. Jag behöver inte vara delaktig själv, för mig räcker det att titta på alla andra som lever sig in i hejaramsorna och som gråter av lycka när deras lag vinner.
Jag måste komma ihåg den här dagen, speciellt de dagar då livet känns lite extra motigt.

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den 21a mars är en speciell dag!! Det var faktiskt Min och Kennys 3månaders dag. tänk så tiden går.

Dom där minnesvärda dagarna är verkligen underbara.
Rätt kul om man hade en 5års dagbok som man skrev i varje dag under 5 års tid, då kunde man se vad man gjorde exakt den dagen året innan.
Tänk att minnen betyder så mycket för livet.