torsdag 26 mars 2009

Alltså, vad är felet!?

Om det är något som gör mig arg så är det folk som ger sig på äldre människor. En av mina tanter blev i lördags bestulen på ett guldhalsband och armband. Tanten är världens sötaste och stendöv. När någon plingar på dörren (en lampa börjar blinka för att hon ska se att någon plingar) så öppnar hon godtroget och släpper in de två kvinnor som står där.
"Åh vad roligt med besök" tänker hon. Men då tar kvinnorna hennes smycken och går igenom hennes skrivbord. Jag blir så ARG! Tanten är ju inte medveten om vad som har hänt förän de har gått därifrån.
Den här tanten har alltid haft sån livsglädje. Varje gång jag har kommit dit inleder hon samtalet med "Jag mår sååå bra." Idag var det första hon pratade om att hon blivit rånad. Jag blir ARG!
Visserligen låter inte den här tanten detta övergrepp slå ned henne. Senare kommer det in ett "Jag mår sååå bra." Men jag blir fortfarande ARG!
Har jag sagt att jag är ARG!?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fyfan vilka ruttna as!

Unknown sa...

:(.

Hanna sa...

JA, de värsta jag vet är när jag läser tidningen och ser att det är några som typ sparkat ner äldre :(