torsdag 2 juli 2009

Jag har ramlat där förut

Jag mindes precis den långa regnperioden vi hade för inte allt för längesedan. Låt den inte komma tillbaka! Givetvis är det jobbigt att svettas för mycket och allt annat som för mycket sol kan medföra. Men! Det är ganska mycket bättre än att vara deprimerad.
Det är så tydligt. Faktiskt. Sen solen kom har jag inte läst många deppiga blogginlägg exempelvis. Okej, folk kan fortfarande vara irriterade och arga på saker. Men just depp har jag inte sett så mycket av. När det regnar, då väller det över med depressioner. Så snälla, låt solen bli kvar i alla fall ett tag till.

Mitt sötsug just nu är inte friskt någonstans. Jag måste bryta dettta beroende. (För att plötsligt byta ämne.) Men det är sommar. Och i den här hettan måste man ju äta glass för att kyla ner sig lite. Det är spännande att det alltid finns en ursäkt. Alltid. Men det är så en missbrukare fungerar.

Och jag måste fortsätta hylla Håkan Hellström. Han var bäst på Peace and Love och det finns ju inget som är somrigare.
Människor ramlar ut på stan... Och sen ramla jag omkull igen!

Puss!

Inga kommentarer: