måndag 13 juli 2009

Leavin' my teens

Åh hej åh hå. Då är man inne på sista året som tonåring. Fatta hur jävla litet det ändå låter. Inte någonstans känner jag mig fortfarande som en tonåring. Men, men. Jag har haft en trevlig födelsedag på jobbet. För en gångs skull är det jag som bjuder på fika. Hade jag haft tid hade jag bakat själv, nu fick det bli massproducerat. Känns som att det nästan bara är jag som har ätit av det, men så kan det vara.

Nu fick jag precis ett ganska glädjande samtal. Min käre sportchef ringde och berättade att en av mina texter i dagens tidning väckt reaktioner. Det var lite min misstanke, men det känns kul att det faktiskt blir reaktion. Jag kan verkligen stå för det jag har skrivit och mannen som har yttrat sig står också för vad han har sagt, så detta känns väldigt uppmuntrande. Nyhetschefen här på EP tyckte också om min vinkel. Läsaren var iofs mindre förtjust, men reaktion är reaktion. Det är sådant jag vill skapa. Diskussion. Läsaren skulle till och med skicka insändare. Ojoj.

För någon dag sedan satt jag och läste gamla blogginlägg och kom fram till att jag faktiskt skrev bättre blogg förr. Eller det känns som att jag hade mer känsla. Jag måste få tillbaka det personliga och det ja, känsliga. Jag ska lägga ner en extra tanke på det så ska vi se vad det resulterar i.

Sen så måste jag säga tack för alla härliga gratualtioner. Egentligen tycker jag inte att det är så märkvärdigt att fylla år, men det är alltid lika roligt att få lite kärlek från sina nära.

Puss!

1 kommentar:

Hanna sa...

jaa, jag skulle vilja komma på fredag, men jag slutar jobba vid 21 .. men jag kanske kan komma efter det:)