onsdag 15 juli 2009

Jag vill ha din ryggrad här

En ledig dag är till för att utnyttjas. Och så mycket denna, veckans i stort sett enda lediga dag, har utnyttjats.
Min klocka ringde 07.15 imorse. På cykeln till ungdomsmottagningen för att prata p-piller. Därefter tränade jag. Sen på cykeln igen till Eriksberg där jag tog mig ett besök till apoteket och sen ett besök till min far. Därefter hem på cykeln, till Willys och handla lite. Hem och packa in varorna, rensa kattlådan, ut i solen för att sola i nästan två timmar. In och dammsuga och torka golvet (på Therese egenhändiga vis - först med en disktrasa indränkt i såpa och sen en blöt handduk för att få bort såpan, har man ingen skurhink/mopp så har man inte.) Sen var det läge att fixa med adressändringen som jag skjutit upp i ett par månader så där. Och nu ska det lagas mat. Mamma kommer på besök och jag behöver matlådor till de två kommande arbetsdagarna.
Sen ska jag VILA resten av kvällen framför diverse skit på tv:n. För snart sätter arbetandet igång igen...

Så dåligt humör har jag inte varit idag. Men det kanske kommer. Eller så hade horoskopet fel?!

Puss!

Inga kommentarer: