tisdag 28 juli 2009

So I can shake you

Nu jävlar ska Therese satsa på att bli fit igen. Inte bara fit som i vältränad, utan även som fit i pigg och kry på arbetsplatsen. Hon ska ha det städat hemma. Disk ska inte stå och lukta.
Men Therese ska också tänka på sitt sinne och sin kropp. Idag har hon bestämt sig för att aldrig mer arbeta dubbelpass. Det håller inte.
Så nu var det bestämt. Inte så svårt egentligen. Två dagar utan snacks har hon överlevt. Idag slängde hon till och med en del av en bullängd. Klockan sju på morgonen ställde hon sig och diskade. För att må bra krävs det en del av en själv. Låter konstigt att man måste ställa krav för att må bra. Men det är så jag funkar. Jag måste bestämma mig, alltså bestämma mig på riktigt. Jag är alltid beredd på bakslag, och bakslag måste man även få ha. Annars funkar det inte heller.
Sen tror jag Håkan Hellström hjälper mig. Alltid.

Jag hade hoppats på något.

Puss!

1 kommentar:

Pokus sa...

Haha, läser du min blogg eller var det där citatet bara en tillfällighet? Jag tycker det var ett väldigt uppiggande inlägg hursomhaver! :) tack