söndag 14 september 2008

Bort allt vad oro gör

Det blev en lyckad kulturnatt. Alla älskade människor var på Orange och det var mysigt att träffa alla på en gång. Imorgon åker ju två och sen försvinner två till på onsdag. Hur ska detta gå?!
En bra grej som hände igår innan vi gick in på Orange var att jag glömde mitt leg. Åh panik liksom! MEN så kommer jag på mitt presskort och det funkade också, jag har alltså två legitimationer. Prima ballerina!
Efter partajet på Orange var det Nyckeln till frihet och prata om allt och ingenting i några timmar som gällde. Jag gillar när man hittar folk som man kan föra samtal med utan att det ska kännas krystat någongång.
Ett stort kebab-mål och en chokladkaka har jag förtärt nu så här på eftermiddagen. Ingen kompensationsträning ikväll, det orkar jag inte, men imorgon! Då ska jag träna.
Imorgon är det hemtjänst mellan 7.30-16, hej detta kommer ta på mina krafter! Men också ge mig pengar och ge mig möjligheten att hjälpa människor.

Jag känner att jag börjar bli fylld. Det finns inget utrymme kvar att lagra tankar, funderingar och känslor. Vart ska jag göra av dem? Jag gillar inte riktigt hur min verksamhet fungerar, den väller över och finner ingen logik. Kan bero på att det inte finns någon logik och att jag borde rensa lite för att få plats med nytt. Älta och överanalysera är annars min grej. Men det håller inte i längden, vilket jag också är medveten om och därför är det dags för en rensning.
Vart ska jag börja? Det är frågan. Här och nu måste jag komma på fem saker som jag hädanefter inte ska tänka på eller älta längre.

1. Chokladkakan jag just åt.
2. En av den tidigare sommarens krogrundor som slutade lite osmidigt, klumpigt och onödigt. (Har nästan lagt det bakom mig men ibland kommer det och gör sig påmint)
3. Faktumet att min mobilräkning håller på att bli ganska hög. (Spelar ingen roll, du har råd och du måste hålla kontakten med dina vänner!)
4. Att jag kanske misslyckas med körkortet. (Spelar inte heller någon roll, det är bara att fortsätta försöka i så fall. Dock kräver jobbet att jag får det. Men jag gör mitt bästa, mer går inte)
5. Dåligt samvete för att jag blir irriterad varje gång min far ringer. (Alla irriterar sig på sina föräldrar och så länge du inte låter det gå ut för mycker över honom så är det lugnt.)

Puss!

1 kommentar:

Anonym sa...

det skulle vara riktigt nice o kunna sluta tänka på alla sina problem!!:D men ack så svårt det är!
puuuuusss