måndag 15 september 2008

Våga? VILL! Kan?

Hur hände detta?
Det kom alldeles för plötsligt.
Oväntat är ordet.
Först var det härligt.
Sen blev det jobbigt.
Nu är det förvirrat.
Samtidigt som det är väldigt tydligt.

Jag vet vad jag vill. Det var ett tag sen.
Lättnad och frustration.
Jag vet vad jag kan. Men inte hur.
Panik och spänning.
Jag vet inte om jag vågar. Vad har jag att förlora?

Det händer inte ofta.
Frågan är om det borde hända.
Har det hänt, egentligen?
Först kändes det overkligt.
Sen kändes det perfekt.
Nu är allt tveksamt.
Samtidigt som det knappt hunnit smälta in.

Jag vet vad jag vill. Det gör jag.
Oförnuftigt och ologiskt.
Jag vet vad jag kan. Men vad kan andra?
Överväganden och väntan.
Jag vet att jag borde våga. Vad har jag att förlora?!

Förmodligen ingenting.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag veeet inte :O:O Måtte det vara snart ! :O:D

Anonym sa...

Du har ingenting att förlora! Den enda som har något att förlora är den som itne ser vilken underbar tjej du är vännen:)

Våga-vill-kan= Therese

Anonym sa...

Du vågar vill och kan!!:D och annars om det inte går så kommer du våga vilja och kunna många gånger till:D och till slut kommer det bli perfekt!! pusspusss