måndag 22 september 2008

Bra jobbat syrran!

Jag älskar att min syster är så vettig som hon är. Igår skällde hon ut mig och menade att jag kommer att bli alkoholist om jag fortsätter som jag gör. Hon menade att jag håller på att arbeta ihjäl mig också. (Min syster ska fylla 14 bör tilläggas)
Jag tror inte att det kommer gå så långt men som sagt jag älskar att min syster vet vad som är rätt och fel. Jag har i alla mina dagar försökt uppfostra henne till en självständig, vettig och ordentlig flicka och uppenbarligen har jag lyckats. Lagom till när det började gå ut för för mig själv. 18 årsdagen var vändpunkten. Men jag tror som sagt inte att det är kört för mig. Det här är en del av min personliga utveckling just nu, om det är bra är en annan fråga. Jag har kul för det mesta och än mår jag inte dåligt av mitt leverne. Även om man ångrar saker man gör. Men man måste begå misstag för att kunna lära sig. Livet är en evig skola och kamp, så är det bara.

Första dagen på intensivkursen och jag fick en jättebra körlärare, jag gillar henne skarpt! Men jag har också insett att det här kommer inte gå så snabbt och enkelt som jag hoppats, men bara jag har det rosa kortet innan jul så är jag nöjd. Men jag är trött. Kunde inte sova i natt och var upp klockan sex. Jag låg bra till med min sömnrytm men nu ligger jag en aning back. Men jag ska nog lyckas räta till det. Ska göra en telefonintervju kring nio, borde börja skriva lite och sen får det bli läggdags. Men nu vill jag nog äta lite glass.

Puss!

1 kommentar:

Unknown sa...

Du som har varit så vettig i alla år har en ganska lång ihoptjänad tid att vara lite ovettig på, tycker jag.

Se bara till att inte bli alkoholist på riktigt. Det verkar så knepigt..

Vi ses i dimman!